Humax HDCI-2000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Humax HDCI-2000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Fico99 14-09-2007
Geschreven voor: Humax HDCI-2000

Ik heb de HDCI-2000 sinds 21/07/06 in mijn bezit en gebruik hem met zowel de TV Vlaanderen CI-module/Smartcard in het bovenste slot als Euro1080 CI-module(blauw/witte)/Smartcard in het onderste slot.

Ik ondervind er niet echt zware problemen mee, maar vind toch nog dat vooral de volgende punten verbeterd kunnen worden:

- teletext signaal wordt niet aan de TV doorgegeven en kan dus enkel vanaf de ontvanger bediend worden
- verbruikt teveel in standby (20W) waardoor ik hem altijd met de netschakelaar moet afzetten
- Euro1080 HD1 & EXQI kan ik alleen maar zien als ik de ontvanger als ik deze kanalen als opstartkanaal zet of wanneer ik onmiddellijk na het booten manueel naar deze zenders zap. Ook komt er dan steeds een vervelende melding van de TV Vlaanderen CI-module dat het kanaal niet tot het abonnnement van TV Vlaanderen behoort. Als ik de 2 CI-modules en bijhorende smartcards van slot verwissel loopt het zappen naar Euro1080 vlotter maar gaat het zappen over de kanalen van TV Vlaanderen weer stroever
- Beeldkwaliteit bij 576p over HDMI is barslecht en dus onbruikbaar. Ook spijtig dat je het NATIVE SDTV signaal (576i) niet naar buiten kan brengen via de HDMI uitgang. Momenteel behaal ik de beste resultaten als ik SDTV uitzendingen via SCART(RGB) kijk en HDTV via HDMI @ 1080i.

Beeld- en geluidkwaliteit bij uitzendingen van BBC HD (H.264/MPEG-4 AVC en Dolby Digital 5.1) zijn wel bijna zo goed als Blu-ray!

Emil1971 03-07-2007
Geschreven voor: Humax HDCI-2000

Sinds kort heb ik firmware 1.00.11 erop staan. Het zappen gaat wat beter dan met de vorige versies. Alleen lukt het me nog niet om EURO1080 weer actief te krijgen (deze werkte nog wel met versie 1.00.08). De beeldkwaliteit is met de laatste versie wel verbeterd (minder haperingen en codeerfouten).

Per firmware versie verschilt het welk type CI-card er het beste gebruikt kan worden. Met versie 1.00.08 had ik geen problemen met de Dragon cam en nu werkt de astoncam het beste. Voor EURO1080 heb ik ook twee verschillende CI's maar dit geeft geen verschil. Hij geeft bij de nieuwste CI de melding dat het kanaal gescrambled is en wil het tot nu toe nog niet decoderen.

Laatst wilde ik via EPG iets opnemen naar m'n harddisk-dvd recorder en toen bleef het kanaal (Nederland 1) gecodeerd staan, waardoor ik niets aan m'n opname had. Iets wat bij de vorige firmware versies nog veel erger was.

Vervelend dat ze bij Humax het systeem niet optimaal kunnen zetten via hun firmware updates, waarvan op hun originele site versie 1.00.07 de laatste is! Nieuwere versies moet je via andere wegen zien te krijgen. Ook via OTA doen ze niets meer bij Humax.

Ik denk er nog wel over om t.z.t. een andere receiver aan te schaffen. Deze receiver wekt bij mij nog al eens irritaties op.

miel222 09-06-2007
Geschreven voor: Humax HDCI-2000

Ik worstel al geruime tijd met problemen. Er zitten wel 2 CI-modules in mijn Humax. De HD-zenders (euro 1080) komen binnen na heeeeeeeel veel geduld en de nodige opmerkingen of foutmeldingen. Ik heb er de laatste software opstaan. Niet update naar 1.00.11. Hiervoor verwijst de site van Humax naar een HDCI 2000T. Ken dit model niet maar volgens info op het internet betreft het hier geen SATELLIETontvanger. Zij er nog mensen die ervaring hebben met deze update i.c.m. Humax 2000 ?

bierman2 07-06-2007
Geschreven voor: Humax HDCI-2000

Ik heb de HDCI2000 nu ruim een half jaar en was in eerste instantie niet enthousiast over de beeldkwaliteit, de software (redelijk veel bugs) en de kanaalwisseling. Veel problemen gehad met de ontvangst van de MP4 gecodeerde Euro1080-kanalen. Gisteren heb ik de nieuwste firmware-versie 1.00.11 via de site van euro1080 gedownload. De ontvanger werkt nu vooralsnog prima. Redelijk snelle kanaalwisseling, ook v.w.b. de HD-kanalen. Inmiddels ben ik best tevreden met deze ontvanger. Alleen de service van Humax is werkelijk beneden alle peil. Er wordt nooit gereageerd op emails, brieven, etc. Ik zal om die reden dan ook nooit meer een Humax product aanschaffen.

Snuif 26-05-2007

Hallo allemaal,

ik heb niets te klagen over de reciever.

De service van Humax, laat inderdaad te wensen over, maar na zelf op de tuner nieuwe firmware gezet te hebben, versie HDXSCI 1.00.08 werkt hij perfect.

Goed beeld en geluid, het HD gedeelte is ook goed op een LG Full HD 1080i.

B. Janssen 12-04-2007
Geschreven voor: Humax HDCI-2000

Heb het apparaat aangeschaft in NL eind januari 2007 om te gebruiken in Frankrijk per maart 2007 omdat ik ging emigreren. Echter bij de eerste in gebruikname deed het apparaat niets buiten het geven van 2 verschillende foutmeldingen (softwarematig). Niet bruikbaar en niet zelf op te lossen. Dan begint de ellende; contact met service afdelingen van Humax.
Geen Nederlandse helpdesk beschikbaar dus me tot de Engelse helpdesk gericht. Daar blijkt niemand bereidwillig het probleem voor een Nederlander in Frankrijk op te lossen....ellende dus. Humax ligt blijkbaar overhoop met de service afdelingen in Europa en daar kun je het mee doen. Vervolgens terug naar de nederlandse leverancier die liever ook niet mee wil werken. Er wordt pas gereageerd na dreigementen met consumentenorganisaties en daarna reageert men nergens meer op terwijl het apparaat inmiddels retour is bij hen, ik zit nu zonder.
Het zal best een prima apparaat zijn maar als je gebruik moet gaan maken van de garantie of service van Humax ben je de klos. Ik zal nooit meer iets kopen van dit merk en niet bij deze leverancier.

robusta 12-12-2006
Geschreven voor: Humax HDCI-2000

Ik heb deze decoder nu ruim een half jaar in bezit en ben er tot nu toe vrij
tevreden over. Het zappen gaat redelijk vlot. De HDTV beelden zijn prima te
noemen. Ik heb een abonnement op euro1080 (MPEG II-uitzendingen)maar ook BBC-HD
en Astra (MPEG IV) zijn prima te ontvangen. Via HDMI op mijn Samsung LE40F71B
aangesloten wat geen enkel probleem geeft. Via S/PDIF optisch op mijn home
cinemaset aangesloten (dolby 5.1) wat een perfect resultaat geeft bij HDTV
uitzendingen, het wordt alleen nooit geen DTS kwaliteit. Wat ik minder vind is
de standby stand, het apparaat blijft vrij warm wat voor mij betekend dat hij
dan ook veel stroom verbruikt.